۴۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

به سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما می توان اعتماد کرد ؟

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است که مسافران می‌توانند برای اطمینان خاطر از قطعی و معتبر بودن بلیت پروازهای خود مستقیما بلیت‌هایشان را از ایرلاین‌ها تهیه کنند تا در کنار اطمینان از صحت اطلاعات پروازی بلیت را با قیمتی که از سوی ایرلاین اعلام شده دریافت کرده باشند.

 

 

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایی که صنعت هواپیمایی ایران در سال‌های گذشته با آن روبرو بوده، افزایش تعداد سامانه‌های اینترنتی فروش بلیت هواپیما هستند که بسیاری از آنها مجوز رسمی دریافت نکرده‌اند و همین موضوع خرید بلیت از آنها را به یک ریسک بزرگ تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، تا پیش از گسترش نفوذ سایت‌های اینترنتی خرید بلیت هواپیما یا مستقیما از دفاتر ایرلاین‌ها امکان‌پذیر بود یا آژانس‌های مسافرتی فعال در کشور اقدام به فروش این بلیت‌ها می‌کردند اما در سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از این بازار در اختیار سایت‌هایی قرار گرفته که با توجه به دسترسی راحت توان رقابتی بالایی از خود نشان داده‌اند؛ موضوعی که گاهی برای مسافران هوایی ایران مشکلی به وجود می‌آورد.

اخیرا مسافر یکی از پروازهای یک ایرلاین داخلی که از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی بلیت پرواز آبادان به تهران را خریداری کرده بود در زمان حضور در فرودگاه متوجه شد که نه تنها بلیتی به نام او ثبت نشده بلکه حتی امکان استرداد پول پرداخت شده هنگام خرید بلیت را نیز ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

هدف شهرداری یزد بالا بردن فرهنگ شهروندی است

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: شفافیت و حسابرسی بودجه هم دو بحث دیگری بود که برای شواری اسلامی شهر یزد از اهمیت بسیار بالایی برخودرار بود به ویژه اینکه در سال‌های ۹۴ تا ۹۶ حسابرسی در بودجه شهرداری صورت نگرفته بود.

 

 

محسن عباسی هرفته روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: شورای پنجم فعالیت خودش را با شعار «یزد شهر زیست‌پذیر و شهر گردشگرپذیر» شروع کرد و در اکثر صحبت‌های اعضای شورای شهر یزد به این شورا دقت وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین راه توسعه شهر یزد از مسیر گردشگری می‌گذرد عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که زیرساخت‌های یزد در حوزه گردشگری تقویت شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه پس از دو سال، هنوز باور اعضای شورای شهر یزد بر این است که باید در مسیر تحقق این شعار حرکت کنیم گفت: سعی شده در بودجه شهرداری و شورا هدفمندی مدنظر قرار گیرد و از ریزدانگی و روزمرگی در بودجه شهرداری پرهیز کنیم و بودجه شهرداری در دو سال گذشته هدفی داشت که همان شعار اصلی شورا بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

به زودی در گلستان هفت بازارچه صنایع دستی شروع به کار می کنند

کریمی بیان کرد: در سطح استان گلستان هفت بازارچه صنایع دستی در حال احداث است و در هفته دولت کلنگ دو بازارچه دیگر به زمین خواهد خورد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تا پایان سال ۹۹ تمامی ۱۴ شهرستان استان گلستان صاحب بازارچه فروش محصولات صنایع دستی خواهند شد.

 

 

ابراهیم کریمی عصر چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه و جشنواره معرفی توانمندی های بانوان گلستان زنان، اشتغال، سلامت، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در سال ۱۳۹۴ تعداد هنرمندان استان گلستان ۱۷ هزار نفر بود که با برنامه ریزی و آموزش های صورت گرفته ما امروز حدود ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی در سطح استان داریم.

وی افزود: دو هزار و ۶۰۰ اشتغال تعهد این اداره کل در سال ۹۷ بود که از این تعداد هزار و ۱۳۷ نفر اشتغال فقط در حوزه صنایع دستی استان ایجاد شده است.

کریمی بیان کرد: در سطح استان گلستان هفت بازارچه صنایع دستی در حال احداث است و در هفته دولت کلنگ دو بازارچه دیگر به زمین خواهد خورد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تا پایان سال ۹۹ تمامی ۱۴ شهرستان استان گلستان صاحب بازارچه فروش محصولات صنایع دستی خواهند شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

غذاهای خوشمزه ای که در آنتالیای ترکیه می توانیم بخوریم

آنتالیا شهری ساحلی محسوب می‌شود و ازاین‌رو، انواع محصولات دریایی شامل ماهی، میگو، کالاماری و.... صید روز با چاشنی‌های مختلف تهیه و با دورچین‌های مختلف عرضه می‌شوند. بنابراین، اگر طرفدار غذای دریایی هستید، رستوران‌های دریایی آنتالیا را از دست ندهید. گفتنی است تفاوت طعم را می‌توان در شیوه‌های پخت نیز تجربه کرد؛ یکی از این غذاهای دریایی معروف ماهی با سس سیر تابه‌ای (taratorlu balik tavasi)  است.

 

 

آنتالیا طی سالیان اخیر پیشرفت چشم‌گیری هم در زمینه گردشگری و هم خوراک داشته است. ازاین‌رو بهترین غذاهای آنتالیا را در اینجا فهرست کرده‌ایم.

 
 

 

در طول سال‌های گذشته شهر آنتالیا پیشرفت‌ شایانی در حوزه گردشگری کشور ترکیه داشته و به یکی از مراکز جذب گردشگر از اقصی نقاط جهان و از جمله ایران تبدیل شده است. ازاین‌رو، رستوران‌های این شهر نیز سعی بر آن دارند تا منوی متنوعی از آشپزخانه‌های کشورهای مختلف نظیر فرانسه، چین و... را به گردشگران عرضه کنند.

ولی از آنجایی که شهر آنتالیا در جوار دریای مدیترانه قرار دارد، غذاهای این منطقه نیز از مواد اولیه جالب و متنوعی شامل محصولات دریایی، میوه‌ها و سبزیجات خاص تهیه شده و امتحان آن‌ها پس از گذراندن روزی پر هیجان خالی از لطف نخواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

از افرادی که در بخش گردشگری اردبیل سرمایه گذاری کنند حمایت خواهد شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با تاکید بر اینکه باید برای تحقق شعار رونق تولید تلاش کنیم، بیان کرد: در سال رونق تولید ما راهی به جز مشارکت با بخش خصوص و حمایت از سرمایه‌گذاران نداریم و کشوری که به توسعه همه جانبه و به ویژه صادرات می‌اندیشد باید با تسهیل روند سرمایه‌گذاری میزان سرمایه‌گذاری را در خود افزایش دهد.

 

 

هاشم مظفری پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از مسئولان در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل ظرفیت‌های بسیار خوب و مناسبی در عرصه‌های کشاورزی، دامداری، صنعت، معدن و گردشگری دارد و امروزه سرمایه‌گذاران در سطح استان اردبیل تمایل خوب و ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع در سطح این استان دارند و ما امیدواریم با اقدامات و کارهای حمایتی که دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند اقدامات و پروژه‌های خوبی در مناطق مختلف و مستعد سطح استان راه‌اندازی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

دادستان گلستان دستور تخریب ساختمان های غیر مجاز توشن را داد

 

دادستان گرگان با بیان این که روند تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی در گلستان طی روزهای آینده هم ادامه خواهد یافت، گفت: پلیس حفاظت از انفال متشکل از نیروهای منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، شهرداری و دادستانی و سایر دستگاه های مرتبط گلستان با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر و روستاهای استان وظایف خود را با دقت و نظارت بیشتری انجام خواهند داد.

 

ساخت و سازها و بناهای غیرمجاز ساخته شده در روستای گردشگری توشن امروز چهارشنبه با حضور دادستان گرگان و بر اساس آرای صادره قبلی دادگاه تخریب شد.

دادستان گرگان هنگام تخریب این بناها به خبرنگاران گفت: براساس حکم قطعی و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اراضی ملی، منابع طبیعی و کشاورزی ۴ بنای غیرمجاز و ۶ تصرف و فنس کشی در روستای توشن گرگان تخریب شد.
حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی با بیان اینکه ۲ بنا و سازه در زمین های زراعی روستای توشن و ۲ سازه دیگر در منطقه رنگو هر یک به مساحد حدود ۸۵ مترمربع نیز تخریب شد، اظهار داشت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ نیز ۶ قطعه زمین که دور آن فنس یا دیوارکشی شده بود در ابتدای ورودی روستای توشن تخریب شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

در بخش توریست اردبیل هزاروصد شغل ایجاد شد

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۳۳ پروژه گردشگری در دستور کار قرار گرفته که با سفر ریاست جمهوری کلنگ‌زنی می‌شود و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته تا بتوانیم توسعه سرمایه‌گذاری را در استان رقم بزنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری با مشارکت بخش خصوصی برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نادر فلاحی بعد از ظهر امروز در جلسه تشریح برنامه‌های گردشگری اردبیل اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری با مشارکت بخش خصوصی برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود که این موضوع نیازمند همکاری همه‌ جانبه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

نوزده میلیارد تومان برای میراث فرهنگی کرمانشاه در نظر گرفته شده است

 

روشن اعتبار اختصاص یافته به حوزه میراث فرهنگی را نیز سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این اعتبار ۲ میلیارد تومان به مجموعه فرهنگی تاریخی طاق بستان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بازار تاریخی، ۲۰۰ میلیون تومان به تکیه معاون الملک و ۲۰۰ میلیون تومان به مرمت اضطراری بناهای تاریخی شهرستان اختصاص یافته است.

 

فهیمه روشن با اشاره به اختصاص پنج میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به حوزه گردشگری، اظهار داشت: سرفصل جدیدی با عنوان ایجاد زیرساخت های توسعه گردشگری داخلی طراحی شده که اعتبار پنج میلیارد تومان به این بخش و ۳۶۰ میلیون تومان به تبلیغات گردشگری اختصاص یافته است.

وی همچنین از اختصاص پنج میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان به حوزه صنایع دستی در شهرستان کرمانشاه خبر داد و افزود: پنج میلیارد تومان به ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی شهر کرمانشاه و ۲۰۰ میلیون تومان برای برگزاری دوره های آموزشی اختصاص یافته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

اداره میراث فرهنگی دو اثر ملی شوشتر را ثبت ملی کرد

 

سازه های آبی تاریخی شوشتر مجموعه ای به هم پیوسته از پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال ها و تونل های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان برای بهره گیری بیشتر از آب رودخانه استفاده می شدند.؛ در سفرنامه ژان دیولافوآ باستان شناس فرانسوی از مجموعه سازه های آبی شوشتر به عنوان

 

 رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قدمت بقعه شاه نجف مربوط به دوره قاجاریه و بنای شاه زید نیز مربوط به دوره صفویه می باشد.

علی محمد چهارمحالیبیان کرد: سبک ساخت گنبد شاه نجف به صورت پلکانی روستایی و شاه زید نیز ۲ پوش از نوع پیازی می باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد : با ثبت این ۲ اثر تعداد آثار ثبت ملی این شهرستان به  ۲۵۰ اثر رسید.

شوشتر با بیش از ۱۰۰ بنای آبی تاریخی متعلق به دوران مختلف از شهرهای کهن ایران است و شاهکارهای مهندسی آب در این شهرستان، شوشتر را به عنوان موزه مهندسی آب در جهان تبدیل کرده است. 

سازه های آبی تاریخی شوشتر مجموعه ای به هم پیوسته از پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال ها و تونل های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان برای بهره گیری بیشتر از آب رودخانه استفاده می شدند.؛ در سفرنامه ژان دیولافوآ باستان شناس فرانسوی از مجموعه سازه های آبی شوشتر به عنوان

بزرگ ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است. 

آثار باستانی این سازه های آبی ،با عنوان «نظام آبی تاریخی شوشتر» به صورت یکجا به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi

شهرضا توانایی جذب گردشگر را ندارد

کارشناس ارشد شهرسازی خاطرنشان کرد: مسئله مهمی که در گردشگری شهری اهمیت دارد ذهنیت گردشگران از یک شهر است، اگر شهری به عنوان استراحتگاه بین راهی معرفی شد تبدیل ذهنیت گردشگران درباره آن به زمان زیادی نیاز دارد، همانگونه که در حال حاضر بسیاری از گردشگران شهرهایی مانند شیراز و اصفهان را به عنوان مقاصدی مهم برای سفر می‌شناسند.

 

 

شیرین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه گردشگری شهری از مهم‌ترین عناصر توسعه شهرها محسوب می‌شود، اما برخورداری از آن نیازمند ایجاد زیرساخت‌هایی است که متأسفانه در بعضی از شهرها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جغرافیا و محیط طبیعی در جذب گردشگران به شهرها مؤثر است، خاطرنشان کرد: الزاما کشورهای دارای محیط طبیعی مناسب در جذب گردشگران موفق نیستند و از سوی دیگر کشورهایی که از این مزیت بی‌بهره هستند نیز در جذب گردشگران شهری ناکام نبوده‌اند.

کارشناس ارشد شهرسازی اضافه کرد: وجود بناهای تاریخی، موزه‌ها و افراد مشهور نیز در جذب گردشگران مؤثر است، اما شهرهایی باوجود آنکه از این مزیت‌ها بی‌بهره هستند تلاش کرده‌اند با ایجاد جاذبه‌هایی مانند پارک‌های بازی، مناطق تحقیقاتی، پارک‌های علم و فن‌آوری یا ساختمان‌هایی با الهام از معماری نوین، جاذبه‌های توریستی ایجاد کنند.

صادقی با بیان اینکه گردشگری شهری در شهرهای ایران پدیده‌ای نوظهور است، یادآور شد: نخستین اقدامات برای جذب گردشگران به محیط‌های شهری به اواسط دهه ۵۰ خورشیدی باز می‌گردد این در حالی است که در نیم قرن اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه انجام نشده است.

وی گفت: برای حضور گردشگران لازم است تعداد هتل‌ها، رستوران‌ها، مُتل‌ها، پایانه‌ها مسافری و راه‌ها توسعه یابد، زیرا تحقیقات علمی و تجارب کشورهای پیشگام در جذب گردشگران شهری ثابت کرده است که گردشگران بیش از هر چیزی در مورد امکانات رفاهی و خدماتی شهر مقصد حساس هستند.

کارشناس ارشد شهرسازی با اشاره به وضعیت شهر شهرضا در جذب گردشگران، تصریح کرد: متأسفانه این شهر از این نظر موقعیت مناسبی ندارد و ایجاد زیرساخت‌های زیادی لازم است تا به یک مقصد ایده‌آل برای گردشگران شهری تبدیل شود.

صادقی ادامه داد: آثار تاریخی موجود در شهر شهرضا به صورت برشورها یا انتشار در رسانه‌ها معرفی نشده و بیشتر در ایام تعطیلات نوروز اقداماتی در این زمینه انجام می‌شود، سیما و منظر این شهر نیز دارای جاذبه‌ها و نمادهایی نیست که برای گردشگران جذاب باشد.

وی یادآور شد: موقعیت بین راهی شهرضا سالانه زمینه حضور هزاران گردشگر را در آن فراهم می‌کند، اما اگر برنامه جامعی برای جذب و ماندگاری آنان اجرا نشود این شهر به استراحتگاهی بین راهی برای رسیدن به مقاصدی مانند شیراز، اصفهان یا مناظر طبیعی سمیرم تبدیل می‌شود.

کارشناس ارشد شهرسازی خاطرنشان کرد: مسئله مهمی که در گردشگری شهری اهمیت دارد ذهنیت گردشگران از یک شهر است، اگر شهری به عنوان استراحتگاه بین راهی معرفی شد تبدیل ذهنیت گردشگران درباره آن به زمان زیادی نیاز دارد، همانگونه که در حال حاضر بسیاری از گردشگران شهرهایی مانند شیراز و اصفهان را به عنوان مقاصدی مهم برای سفر می‌شناسند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
majid majidi