اگر گذرتان به جزیره ریشیری ژاپن افتاد، حتما غذای یونیدان را که به صورت کِرمی طبخ شده باشد را امتحان کنید. این غذا تمامی ویژگی های یک خوراکی ناب دریایی را دارد و از همه بهتر آن که می‌توانید یونیدان را در سرزمین یخ و برف و گل نوش جان کنید و یک خاطره‌ی به یادماندنی برای خود و همراهانتان بسازید.

 

غذاهای ژاپنی در سراسر دنیا محبوب هستند و نام بسیاری از آنها به عنوان بخشی از فرهنگ مردم ژاپن در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. آل نیپون ایرویز نام بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپن می‌باشد و اگر گذرتان به هواپیماهای این شرکت بیفتد از همان ابتدا تجربه‌‌ی شگفت انگیز شما برای چشیدن غذاهای ناب ژاپنی آغاز می‌شود زیرا این ایرلاین به خوراکی‌های نابش معروف است. در این شرکت 18 آشپز بسیار مشهور ژاپنی و بین المللی مشغول به کار هستند تا برترین غذاهای این کشور را در اختیار مسافران قرار بدهند. اگر با بیزینس کلاس این شرکت هواپیمایی سفر کنید، حتما نظرتان راجع به غذاهای ژاپنی تغییر خواهد کرد. اگر با هواپیماهای این شرکت سفر نکردید باز هم مشکلی نیست زیرا در ژاپن رستوران‌های بسیاری وجود دارند که غذاهای سنتی این کشور را سرو می‌کنند. در ادامه با برخی از این خوراکی‌های لذیذ بیشتر آشنا می‌شویم، خوراکی‌هایی که ممکن است در ابتدا به مزاق شما خوش نیاید و حتی حالتان را بد کند، اما ارزش امتحان کردن را دارند!

1- غذای دلپذیر سوشی

خوردن سوشی در ژاپن می‌تواند تجربه‌ای باشد که زندگی شما را دگرگون کند یا دست کم نظرتان را در رابطه با این غذای زیبا و دوست داشتنی تغییر بدهد. یکی از بهترین رستوران‌هایی که سوشی ناب ژاپنی را در اختیار شما قرار خواهد داد، سوشی کینوشیتا Sushi Kinoshita نام دارد که در شهر توکیوست. این رستوران که در سال 2018 افتتاح شد حالا آوازه‌اش در سراسر ژاپن پیچیده است. با وجود این که رستوران سوشی کینوشیتا کمی عجیب است و بیشتر به یک خانه شباهت دارد اما آشپزان آن به قدری حرفه‌ای هستند که توانسته‌اند مشتری‌هایشان را از سراسر ژاپن به سمت خود بکشانند. البته ناگفته نماند که فضا و دکوراسیون زیبا و دوست داشتنی این غذاخوری هم در جذب مشتری بی تاثیر نبوده است. به طور کلی باید بگوییم که در سوشی باید از ماهی و برنج تازه استفاده شود، همچنین گفتنی است که سوشی‌های گوناگونی بر اساس فصل پخته می‌شوند و منوی رستوران های ژاپن را جذاب می‌کنند.

 

 

2- اوکونومی ‌یاکی با طعم مرزه

اوکونومی ‌یاکی یک غذای ژاپنی است که در ماهیتابه درست می‌شود و ترکیبی از گوشت و سبزیجات می‌باشد. این غذا یک نان شیرین دارد و در آن از تخم مرغ و کلم نیز استفاده می‌کنند. بسیاری از اروپائیان که به ژاپن سفر می‌کنند، اوکونومی یاکی را انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند که در کنارش سیب زمینی با کره هم قرار بدهند. این غذا با سس گوجه فرنگی سرو می‌شود. بهترین اوکونومی یاکی را می‌توانید در شهر اوساکا نوش جان کنید.

 

 

3- ساشیمی ترش

یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید در هیروشیما نوش جان کنید ساشیمی ترش است. این غذا یکی از خوراکی‌های ژاپنی است که در مراسم خاص سرو می‌شود و به نوعی می‌توان گفت که از غذاهای گران قیمت ژاپنی به شمار می‌آید. این غذا بیشتر با ماهی تهیه می‌شود اما با گوشت قرمز نیز قابل تهیه است. افراد بسیاری عقیده دارند که ساشیمی ترش بستگی به هنر آشپز دارد.

 

 

4- یاکی ‌توری

این غذا را با مرغ درست می‌کنند. در سالهای اخیر دیده شده که برخی از آشپزان آن را با گوشت قرمز نیز بپزند. شهر میازاکی ژاپن بهترین مکان برای چشیدن طعم ناب غذای یاکی توری است و در واقع در این شهر مرغ نقشی اساسی در غذاها ایفا می‌کند. توریماسا نام یک رستوران خوب در شهر میازاکی است که صاحبان آن به کیفیت مرغ‌های تازه‌ی خود افتخار می‌کنند. برای پخت این غذا مرغ را به مواد خاصی آغشته می‌کنند و در این مرحله مرغ به نوعی مزه‌ی شیرین به خود می‌گیرد؛ سپس مرغ یا گوشت طعم گرفته را روی زغال کبابی می‌کنند و در نهایت با سس تار تار سرو می‌نمایند.

 

 

5- آجیدان تازه

یکی دیگر از غذاهای محلی و معروفی که می‌توانید در شهر توکیو نوش جان کنید، آجیدان نام دارد که یک وعده‌ی به یادماندنی را برای شما می‌سازد. توصیه می‌کنیم این غذا را در رستورانهایی نوش جان کنید که قدمت زیادی دارند یا از آشپزان ماهری استفاده می‌کنند، زیرا طبخ این غذا کار هر کسی نیست و فوت و فن مخصوص به خودش را دارد. مواد اصلی این غذا برنج، ماهی و جلبک است که در بسیاری از خوراکی‌های ژاپنی کاربرد دارد، اگر در جستجوی چشیدن یک غذای خاص هستید، آجیدان را فراموش نکنید.

 

 

6- یونیدان کرمی

اگر گذرتان به جزیره ریشیری ژاپن افتاد، حتما غذای یونیدان را که به صورت کِرمی طبخ شده باشد را امتحان کنید. این غذا تمامی ویژگی های یک خوراکی ناب دریایی را دارد و از همه بهتر آن که می‌توانید یونیدان را در سرزمین یخ و برف و گل نوش جان کنید و یک خاطره‌ی به یادماندنی برای خود و همراهانتان بسازید.

 

اگر تا به حال غذای ژاپنی چشیده‌اید، خوشحال می‌شویم تجارب و حستان را با ما در میان بگذارید و بگویید که غذاهای ژاپنی را به دیگران پیشنهاد می‌کنید یا خیر و اینکه آیا رستوران ژاپنی خاصی را در ایران می‌شناسید که آن را به دیگران معرفی کنید؟